Regulamin serwisu internetowego INTER-PRO-UMCS
§ 1. Postanowienia
ogólne
- Niniejszy Regulamin Serwisów Internetowych UMCS (dalej jako: Regulamin serwisu) określa:
- zasady funkcjonowania serwisu internetowego INTER-PRO-UMCS dostępnego pod adresem URL: https://projektybadawcze.umcs.pl (dalej jako: serwis), w szczególności w zgodności z postanowieniami art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
- warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej z siedzibą w Lublinie, pl. Marii Curie-Skłodowskiej 5, 20-031 Lublin, NIP: 712-010-36-92, REGON: 000001353 (dalej jako: Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej lub UMCS) za pośrednictwem serwisu;
- zasady korzystania z usług świadczonych za pośrednictwem serwisu;
- wymagania technologiczne i warunki niezbędne do spełnienia dla poprawnej obsługi serwisu;
- zasady przetwarzania danych osobowych w ramach serwisu.
- Opracowanie i wdrożenia serwisu jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa III Szkolnictwo Wyższe dla Gospodarki i Rozwoju 3.5 Kompleksowe programy szkół wyższych w związku z realizacją projektu „Zintegrowany UMCS” (Umowa o dofinansowanie numer: POWR.03.05.00-00-ZO12/17-00 z dnia 19 kwietnia 2018r.).
- Niniejszy Regulamin serwisu jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną i znajduje zastosowanie do usług świadczonych drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt 4 tej ustawy przez Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie serwisu, zastosowanie mają postanowienia Regulaminu serwisów internetowych UMCS, dostępnego pod adresem URL: https://www.umcs.pl/pl/regulamin-serwisu.htm (dalej jako: Regulamin).
- Niniejszy Regulamin serwisu jest udostępniany użytkownikom serwisu, w formie umożliwiającej jego zapisanie i odtworzenie oraz zapoznanie się z nim przez użytkowników w dowolnym miejscu i czasie. Użytkownik powinien zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu serwisu przed przystąpieniem do korzystania z usług świadczonych za pomocą serwisu.
- Użytkownicy, Administratorzy i Redaktorzy korzystający z serwisu internetowego zobowiązują się przestrzegać postanowień Regulaminu serwisu oraz Regulaminu przy użytkowaniu ich i korzystaniu z usług świadczonych za ich pośrednictwem.
§ 2. Definicje
Pojęcia użyte w niniejszym Regulaminie serwisu mają
znaczenie przypisane do nich w Regulaminie, z uwzględnieniem następującego
uzupełnienia:
- Serwis INTER-PRO-UMCS – serwis, którego
opracowanie i wdrożenie współfinansowane jest ze środków Unii Europejskiej w
ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś Priorytetowa III
Szkolnictwo Wyższe dla Gospodarki i Rozwoju 3.5 Kompleksowe programy szkół
wyższych w związku z realizacją projektu „Zintegrowany UMCS” (Umowa o dofinansowanie
numer: POWR.03.05.00-00-ZO12/17-00 z dnia 19 kwietnia 2018r.);
- Administrator – jednostką administracji
centralnej uprawnionej do administrowania serwisem jest Centrum Współpracy
Międzynarodowej (zwany dalej: CWM). Spośród pracowników CWM wybrane są osoby,
którym nadane zostają uprawnienia administratora serwisu w systemie CMS;
- Centrum Współpracy Międzynarodowej (zwany
dalej: CWM) – administrator serwisu internetowego z siedzibą w
Lublinie, pl. Marii Curie-Skłodowskiej 5, pokój 1207, 20-031 Lublin, adres
e-mail: cwm@umcs.pl.
§ 3. Usługi
świadczone w ramach Serwisu
- Poza
Usługami informacyjnymi, których warunki świadczenia zostały określone w
Regulaminie, w ramach Serwisu świadczone są Usługi o następującym charakterze:
- Usługi redaktorskie – oznaczają w
szczególności publikację materiałów informacyjnych i promocyjnych w
serwisie internetowym;
- Usługi społecznościowe – oznaczają w
szczególności udostępnianie przez użytkowników danych osobowych przez
wysyłanie, m.in.: formularzy-kontaktowego, zgłoszeniowego, polecenia zapisu do
newslettera lub newsletterów, polecenia przesłania artykułu na adres e-mail,
obserwowania artykułu;
- Usługi informatyczne – oznaczają w
szczególności Usługi zapewniające administratorom oraz Redaktorom tworzenie
stron internetowych w ramach możliwości informatycznych serwisu internetowego,
modyfikację istniejącego serwisu internetowego, np. w zakresie dodawania
pozycji menu czy podstron oraz nadawanie uprawnień Redaktorom.
- Umowa
o świadczeniu Usług redaktorskich pomiędzy UMCS a Użytkownikiem zostaje zawarta
w chwili dodania treści przez Redaktorów za pośrednictwem systemu CMS serwisu
internetowego, przekazania Administratorowi lub Redaktorowi wiadomości e-mail,
pocztowym lub osobistym dostarczeniu nośnika z danymi ze wskazaniem
zamieszczenia treści w serwisu internetowym. Formaty dostarczanych treści
akceptowalne przez Administratora: pliki tekstowe: rozszerzenia .pdf,
.doc, .docx, .txt, .odt; pliki
graficzne: .jpg, .jpeg, .png, bitmap.
- Umowa
o świadczeniu Usług redaktorskich pomiędzy UMCS a Użytkownikiem zostaje
rozwiązana z chwilą publikacji materiałów w serwisu internetowym lub
przekazania przez Administratora lub Redaktora decyzji odmownej wraz z
uzasadnieniem.
- Zakazuje
się Użytkownikowi dostarczania treści o charakterze bezprawnym, a także
dokonywania bez zgody UMCS jakiejkolwiek ingerencji w treści zawarte w serwisu.
- UMCS
zastrzega sobie prawo do zawieszenia lub zaprzestania świadczenia Usług
redaktorskich ze skutkiem natychmiastowym, a w przypadku publikacji materiałów
do ich natychmiastowego usunięcia z treści serwisu, w przypadku naruszenia
przez Użytkownika warunków Regulaminu lub niniejszego Regulaminu serwisu,
w tym w szczególności w przypadku, gdy:
- dostarczona
przez Użytkownika treść, którą w ramach świadczenia Usług UMCS zobowiązany jest
zamieścić w serwisu, narusza dobra osobiste osób trzecich;
- dostarczona
przez Użytkownika treść, którą w ramach świadczenia Usług UMCS zobowiązany jest
zamieścić w serwisu, narusza prawa autorskie osób trzecich;
- dostarczona
przez Użytkownika treść, którą w ramach świadczenia Usług UMCS zobowiązany jest
zamieścić w serwisu, jest niezgodna z powszechnie obowiązującym porządkiem
prawnym i/lub zasadami korzystania z Internet i/lub zasadami współżycia
społecznego lub dobrymi obyczajami.
- Umowa
o świadczeniu Usług społecznościowych pomiędzy UMCS a Użytkownikiem zostaje
zawarta w chwili przesłania przez Użytkownika swoich danych osobowych za pomocą
formularzy elektronicznych – zgłoszeniowego oraz kontaktowego, zapisu do
newslettera, obserwowania artykułu czy wysłania artykułu na adres e-mail.
- Umowa
o świadczeniu Usług społecznościowych pomiędzy UMCS a Użytkownikiem zostaje
rozwiązana w chwili zaprzestania korzystania przez Użytkownika z Usług
społecznościowych w wyniku:
- rezygnacji
przez Użytkownika z korzystania z Usług, przesłanego w formie oświadczenia o
chęci rezygnacji z Usług społecznościowych, na adres e-mail: cwm@umcs.pl – z
chwilą otrzymania rezygnacji przez UMCS;
- zaprzestania
świadczenia przez UMCS Usług społecznościowych, z których korzysta Użytkownik,
w tym również w wyniku zmiany zakresu Usług świadczonych w ramach serwisu,
zawieszenia lub zamknięcia serwisu – z chwilą takiego zdarzenia, w tym w
szczególności z chwilą zmiany Regulaminu serwisu w zakresie świadczonych
Usług;
- skutecznego
skorzystania przez Użytkownika z praw przysługujących mu jako osobie, której
dane osobowe są przetwarzane w związku ze świadczeniem Usług społecznościowych,
zgodnie z regulacją zawartą w § 8 Regulaminu, w tym wniesienia skutecznego
sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, skutecznego żądania o
ograniczenie przetwarzania danych – z chwilą otrzymania od UMCS informacji
zwrotnej o pozytywnym rozpatrzeniu żądania, lub ewentualnego oświadczenia o
wycofaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli dane są przetwarzane
na podstawie zgody – z chwilą wycofania zgody.
- Umowa
o świadczeniu Usług informatycznych pomiędzy UMCS a Użytkownikiem zostaje
zawarta w chwili wprowadzenia zmian w istniejącym serwisie internetowym,
przekazania Administratorowi wniosku ze wskazaniem: nadania lub odebrania
uprawnień Redaktora.
- Umowa
o świadczeniu Usług informatycznych pomiędzy UMCS a Użytkownikiem zostaje
rozwiązana w chwili opublikowania zmian w istniejącym serwisie internetowym,
nadania lub odebrania uprawnień Redaktorowi lub przekazania przez Administratora
decyzji odmownej wraz z uzasadnieniem.
§ 3a. Szczególne warunki świadczenia Usług społecznościowych
– Newsletter
- Newsletter
oznacza cyklicznie dystrybuowany zbiór materiałów w formie elektronicznej,
dostarczany na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika w momencie
rejestracji subskrypcji, zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu
(dalej jako: Newsletter).
- Subskrypcja
Newslettera jest możliwa dla użytkownika, który zaakceptował niniejszy
Regulamin serwisu i poprawnie zasubskrybował oraz aktywował usługę
Newsletter, przesyłając do UMCS swój adres e-mail za pomocą odpowiedniego
formularza.
- UMCS
zobowiązuje się do przesyłania (dystrybucji) Newsletter w stałych odstępach
czasowych, nie rzadziej niż raz na miesiąc oraz nie częściej niż 3 razy w
tygodniu.
- Usługa
Newsletter świadczona jest od momentu subskrypcji przez Użytkownika, aż do
momentu rezygnacji przez Użytkownika z subskrypcji, a tym samym do momentu
wyrejestrowania subskrypcji Użytkownika z listy subskrybentów Newslettera.
- Rezygnacja
z usługi Newslettera odbywa się poprzez usunięcie lub wyrejestrowanie
subskrybenta z listy subskrybentów Newslettera. Aby usunąć lub wyrejestrować
subskrypcję Newslettera Użytkownik powinien zaznaczyć pole „Zrezygnuj z
subskrypcji”, który umieszczony jest każdorazowo w dostarczanym Newsletterze
z skontaktować się z UMCS pod adresem
e-mail: cwm@umcs.pl lub numerem telefonu: 81 537 54 98.
§ 4. Szczególne
warunki techniczne korzystania z serwisu
- W
celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu i Usług świadczonych w
ramach serwisu konieczne jest włączenie w przeglądarce internetowej
obsługi protokołu bezpiecznej transmisji danych SSL, obsługi javascript oraz
plików cookies (tzw. ciasteczka).
- Serwis
wykorzystuje technologię tzw. ciasteczek (ang. „cookies”). Ciasteczka stanowią
dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w
urządzeniu końcowym Użytkownika. Ciasteczka używane są najczęściej w celu
optymalizacji procesu korzystania ze stron internetowych. Stosowane są również
w celu gromadzenia danych statystycznych, które pozwalają identyfikować sposób
korzystania Użytkowników z serwisu, np. Google Analytics. Informacje zawarte w
plikach cookies mogą być także wykorzystywane przez partnerów UMCS. Daje to
możliwość późniejszego poprawiania serwisu w zakresie jego struktury i jego
zawartości.
- W
ramach serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne”
(session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są
plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym
Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub
wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies
przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w
parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Szczegółowe
informacje dotyczące przetwarzania przez UMCS danych i informacji zawartych w
plikach cookies są dostępne w Polityce prywatności
UMCS.
§ 5. Reklamacje
- Bez
uszczerbku dla postanowień § 7 Regulaminu, reklamacje dotyczące Usług
świadczonych za pomocą serwisu można składać pisemnie na adres: Uniwersytet
Marii Curie-Skłodowskiej, Centrum Współpracy Międzynarodowej, pl. Marii
Curie-Skłodowskiej 5, 20-031 Lublin, z dopiskiem „Serwis INTER-PRO-UMCS”.
- Reklamacja
musi zawierać informacje umożliwiające identyfikację użytkownika (imię,
nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail, login, opcjonalnie numer telefonu
kontaktowego) oraz opis zdarzenia będącego przyczyną zgłoszenia.
§ 6. Ochrona
danych osobowych
- Bez
uszczerbku dla zasad przetwarzania danych osobowych przez Użytkowników,
opisanych w § 8 Regulaminu, w ramach świadczenia usług objętych niniejszym
Regulaminem serwisu UMCS gromadzi w ramach świadczenia Usług szczególnych
w serwisu następujące dane:
- Usługi
społecznościowe – dane osobowe i kontaktowe niezbędne do skorzystania z Usługi
(szczegółowy zakres danych określany każdorazowo, osobno dla każdej Usługi, i
udostępniany przed koniecznością wprowadzenia danych przez Użytkownika),
urządzenia, z którego nastąpiło połączenie oraz statystyk;
- Usługi
redaktorskie – informacje przekazane do publikacji mogące zawierać dane osobowe
i kontaktowe niezbędne do realizacji celów informacyjno-promocyjnych ich
autora (szczegółowy zakres danych określany każdorazowo, osobno dla każdej
publikacji);
- Usługi
informatyczne – dane osobowe i kontaktowe niezbędne do skorzystania z usługi
(szczegółowy zakres danych określany każdorazowo, osobno dla każdej usługi, i
udostępniany przed koniecznością wprowadzenia danych przez użytkownika),
urządzenia, z którego nastąpiło połączenie oraz statystyk.
- UMCS
jest administratorem danych w rozumieniu art. 4 pkt 7) RODO, względem danych
osobowych Użytkowników korzystających z serwisów i Usług świadczonych przez
UMCS.
- Kontakt
z UMCS w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych jest możliwy za
pośrednictwem wyznaczonego Inspektora Ochrony Danych, za pośrednictwem adresu
e-mail: dane.osobowe@poczta.umcs.lublin.pl.
- W
zakresie danych udostępnianych za pośrednictwem serwisu prosimy kontaktować się
z CWM pod adresem e-mail CWM: cwm@umcs.pl, w
kopii zamieszczając powyżej wskazany adres Inspektora Ochrony Danych. Listę
kontaktową do osób znaleźć można na stronie: https://www.umcs.pl/pl/centrum-wspolpracy-miedzynarodowej,15993.htm.
- UMCS
przetwarza dane osobowe Użytkowników w ramach prowadzonych serwisów w
następujących celach:
- zawarcia
oraz realizacji umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w oparciu o
Regulamin, a w przypadku Usług szczególnych świadczonych za
pośrednictwem konkretnego serwisu również w oparciu o Regulamin serwisu, w
tym w celu umożliwienia korzystania z serwisu lub Usługi, na podstawie art. 6
ust. 1 lit. b) RODO, przez cały czas realizacji umowy, aż do jej rozwiązania
lub wygaśnięcia;
- realizacji
prawnie uzasadnionych interesów UMCS jako administratora danych w postaci ustalenia,
dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami mogącymi mieć związek ze
świadczeniem Usług lub obsługą serwisów, oraz do celów archiwalnych i
statystycznych, dla poprawy funkcjonowania serwisu, w tym stałego podnoszenia
jakości świadczonych usług oraz w celach informacyjno-promocyjnych, na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, przez czas niezbędny do realizacji tych
celów, w tym w szczególności do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń
wynikających z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- W
przypadku problemów z obsługą serwisu Użytkownik może zostać poproszony o
podanie danych osobowych niezbędnych do jego rozwiązania. Przekazane dane będą
przetwarzane dla realizacji prawnie uzasadnionych interesów UMCS oraz
Użytkownika, w tym w celu rozpatrzenia złożonej reklamacji w związku z
nieprawidłowościami lub problemami w funkcjonowaniu serwisu lub Usługi, na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, przez czas niezbędny do rozwiązania
problemu, a po tym czasie w celu zabezpieczenia ewentualnych roszczeń, w zakresie
oraz przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń wynikających
z przepisów prawa powszechnie obowiązującego.
- Dane
Użytkownika zawarte w formularzach zgłoszeniowych są udostępniane podmiotom
trzecim na podstawie odpowiednio zawartej umowy, np. umowy o sponsoring lub
współpracę. Użytkownik korzystający z formularzy zamieszczonych przez podmiot
współpracujący zamieszczonych w serwisie, informowany jest, że UMCS nie
decyduje o celach przetwarzania danych osobowych Użytkowników zebranych przez
te formularze, a jedynie przetwarza je jako podmiot przetwarzający w rozumieniu
art. 4 pkt 8) RODO, w zakresie niezbędnym do realizacji umowy z partnerem. O
celach przetwarzania danych osobowych w formularzach partnerów w serwisie
Użytkownik znajdzie szczegółowe informacje we wskazanych w formularzach
Politykach prywatności poszczególnych partnerów.
- Dane
osobowe Użytkowników nie będą przekazywane podmiotom znajdującym się poza
Europejskim Obszarem Gospodarczym (tzw. państwo trzecie) ani organizacjom
międzynarodowym, chyba że Użytkownik wyraźnie wyrazi na to zgodę lub gdy jest
to wymagane przez obowiązujące przepisy prawa, lub gdy Użytkownik wyśle swoje
dane przez wybrany formularz do Partnera mającego siedzibę lub centrum
operacyjne poza EOG.
- Użytkownik
ma prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich
sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia
danych oraz prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Użytkownikowi
przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza
przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
- W
przypadku przetwarzania danych osobowych Użytkownika w oparciu o zgodę,
Użytkownik ma prawo do wycofania w dowolnym momencie udzielonych zgód, na
podstawie których dane są przetwarzane, przy czym odwołanie zgody nie będzie
miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej
wycofaniem.
- Szczegółowe
informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez UMCS
zostały opisane w § 8 Regulaminu oraz w Polityce prywatności
UMCS.
§ 7. Postanowienia
końcowe
- W
zakresie nieuregulowanym w niniejszym Regulaminie serwisu, zastosowanie mają postanowienia
Regulaminu oraz przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w
szczególności Ustawa i RODO.
- Regulamin
wchodzi w życie z dniem 16.03.2020.
Pliki do pobrania: