A+
A-

Opis projektu

Numer umowy: PPN/BWA/2019/1/00002/U/00001

Głównym celem projektu „E-learning i ICT w edukacji w Polsce i Belgii. Badania porównawcze” jest przeanalizowanie osiągnięć w zakresie innowacyjnego nauczania, ICT i e-learningu ze strony belgijskiej i polskiej, zbadanie aktualnej sytuacji w zakresie wdrażania innowacyjnych metod kształcenia w obu państwach, przeprowadzenie wywiadów i badań ankietowych wśród studentów i wykładowców w Belgii i Polsce.

Efektem będą m.in. publikacje w czasopismach zagranicznych oraz wspólna książka dotycząca innowacyjnych metod kształcenia, ICT i e-learningu. Dodatkowo opracowane zostaną wzorcowe kursy e-learningowe dla otoczenia zewnętrznego. Celem długofalowym będzie nawiązanie współpracy z belgijskim ośrodkiem naukowym (Uniwersytetem de Mons) w zakresie prowadzenia wspólnych badań m.in. dotyczących problematyki ICT i e-learningu w ujęciu teoretycznym i praktycznym.

Dzięki anglojęzycznym publikacjom projektowym możliwe będzie szerokie udostępnienie wszystkim zainteresowanym rezultatów przeprowadzonych badań. Odpowiednie wykorzystanie ICT i e-learningu w edukacji jest bardzo ważne dla podwyższenia jakości kształcenia na wszystkich szczeblach nauczania.

Rola UMCS w projekcie

Partnerstwo równorzędne

Okres realizacji

30.06.2020 – 31.10.2021

Jednostka realizująca projekt

Instytut Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach

Przyznane finansowanie

25 000 PLN

Nazwa konkursu / programu

Wymiana bilateralna naukowców pomiędzy Rzeczpospolitą Polską a Belgią Walonią-Brukselą

Instytucja finansująca / Grantodawca

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej

Dziedzina / Dyscyplina

Nauki społeczne