Numer umowy: 2017-1-PL01-KA203-038527
Projekt ma na celu wsparcie studentów, kadry akademickiej i managerskiej szkół wyższych w rozwoju innowacyjnego i kreatywnego myślenia i rozwiązywania problemów poprzez zastosowanie metodologii design thinking.
Design thinking jest narzędziem bardzo skutecznym, łatwym do wdrożenia w krótkim okresie oraz wspierającym kreatywne i dywergencyjne myślenie. Wdrażając tę metodologię w różne działania wzmocnimy jakość nauczania i innowacyjność na uczelniach. Projekt stwarza możliwość do rozwoju, testowania i ewaluacji nowego i innowacyjnego podejścia w kształceniu. Materiały dydaktyczne opracowane i testowane w ramach projektu będą opierały się na realnych problemach, a nowy model kształcenia będzie wymagał aktywnego uczestnictwa kadry akademickiej/naukowej, studentów oraz kadry managerskiej uczelni wyższych.
Testowanie i ewaluacja modelu odbędzie się podczas jednego międzynarodowego i ośmiu krajowych bootcampów, w których uczestnikami będą zróżnicowane (interdyscyplinarne) grupy studentów. Bardzo duża różnorodność w samym konsorcjum realizującym projekt (np. duże i małe uczelnie, doświadczone i mniej doświadczone w działaniach design thinking, oferujące bardzo zróżnicowane programy kształcenia) gwarantuje opracowanie wysokiej jakości rezultatów, które będzie można łatwo zaadoptować nie tylko w partnerskich uczelniach, ale również w innych jednostkach.
Projekt wspiera również wdrażanie planu modernizacji unijnych systemów szkolnictwa wyższego zwłaszcza w obszarach podniesienia jakości i przydatności wyższego wykształcenia, wzmocnienia tzw. trójkąta wiedzy wiążącego szkolnictwo, badania naukowe i innowacje oraz poprawienia zarządzania i finansowania szkół wyższych.
Strona www projektu: www.dtuni.umcs.pl